Hemmagjord senap







Denna senap gjorde jag till vårat julbord efter att ha tittat på jul med Ernst på tv4. Gjorde om receptet lite, tog bland annat bort 2 msk rivet citronskal och Colman's senapspulver hade jag inte hemma så det tog jag också helt enkelt bort. Dessutom tog jag hälften bruna och hälften gula senapskorn. Det är ju en smaksak! Lika mängden honung kan man öka lite om man vill ha söt och stark senap.

Ingredienser

125 g senapskorn (Hälften gula och hälften bruna)
5 msk vatten
1 dl vit balsamvinäger
3 msk honung
3 msk olja
1 msk Colman's senapspulver

Blanda alla ingredienser i en skål och ställ i kylen över natten. Mixa sedan med en stavmixer och häll upp på glasburk med lock. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0