Min choklad och banankaka




Ingredienser


1 dl strösocker
1 dl florsocker
150 g mjukt smör
3 st mogna bananer
2 st ekologiska ägg
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 msk kakao
0.5 tsk malen kanel
0.5 tsk malen ingefära

smör och ströbröd till formen


1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Vispa strösocker, florsocker och smör poröst och krämigt.

3. Mixa bananerna och blanda dem i smeten, tillsätt äggen.

4. Blanda de torra ingredienserna och vänd försiktigt ner dem i smeten.

5. Fyll en smord och bröad 24 cm i diameters kakform med löstagbara kanter.

6. Grädda kakan mitt i ugnen, i cirka 30-35 minuter.




Kommentarer
Postat av: Yvonne

Vilken jättefin blogg!

Många mumsiga recept, som jag säkert kommer att prova....jag är väldigt svag för cheescake, och den ser supergod ut!

Kram Yvonne

2010-01-07 @ 19:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0