Ahlgrensbilar-fluff!



                                                     

                                            Det perfekta att ha mellan tårtbottnarna för dem som gillar bilar!



Ingredienser

3 dl vispgrädde                                                                              
60 g Ahlgrensbilar(jag tar bara en färg+ några vita om det int räcker ur en påse, sen förstärker jag färgen med
lite karamellfärg för extra effekt!)


Mjuka upp bilarna i mikron på låg effekt i 1 minut eller tills de är mjuka och fluffiga.
Värm under tiden vispgrädden och vicka i bilarna. Rör tills bilarna smälter i grädden
och tillsätt ev karamellfärg. Låt stå i kylen till dagen efter. Vispa sedan upp det och
använd som lager i tårtan.

OBS!!  Grädden får INTE koka!

Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Anna

Jaha var det inte svårare än så:) Fluffet var jätte-

gott så det ska jag testa någon gång. Men nu har jag bakförbud, det är alldeles för mkt kvar i frysen sedan födelsedagen! Kram på dig.

2010-05-25 @ 09:39:10
URL: http://minaungar.blogspot.com
Postat av: Anna

Har du sett på Möklintas hemsida att det är kak och tårttävling den 5 juni? Då måste ju du ställa upp. Vi är borta då:(

2010-05-25 @ 12:32:30
URL: http://minaungar.blogspot.com
Postat av: Hanna

Ja, jag har anmält en tårta! =) synd att ni inte är hemma då..annars kunde du ha bakat till detta! kram

2010-05-26 @ 08:41:49
URL: http://hannasoderlunds.blogg.se/
Postat av: rand

bra tips <3 =D =D

2010-12-12 @ 18:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0